loading...
divaneshgh
divaneshgh بازدید : 19 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)

   من همیشه با اپل در ارتباط هستم. امیدوارم در طول زندگی ام به گونه ای رشته ی زندگی ام و رشته ی اپل در یکدیگر تنیده باشند مثل یک پرده نقش دار. شاید چند سالی در اپل نباشم ولی من همیشه برمی گردم.

استیو جابز, 1985

نوشته ی بالا نقل قولی است از مصاحبه ی استیو جابز با مجله ای در سال 1985. در فوریه 1985 درست قبل از موقعی که استیو از شرکتی که با استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس کرده اخراج شود. شرکت اپل از یک گاراژ متولد شد. فکر استیو وزنیاک و راهنمایی استیو جابز شرکتی ساخت که در عرض نه سال به قدرتمندترین شرکت سازنده ی کامپیوتر های خانگی تبدیل شد.

برای نگاهی کوتاه به زندگی استیو جابز در ادامه با ما همراه باشید.

استیو همیشه روش خودش را برای انجام کارها داشته است. طبعی که بسیاری از مهندسان را نا امید کنار گذاشته. زمانی که اوضاع خوب بوده استیو را مثل خدا می پرستیدند ولی وقتی شرایط مناسب نیست طرفدارهای زیادی برایش نمی ماند. در ماه می 1985 جابز به وسیله ی جان اسکالی از اپل اخراج شد. جان اسکالی بعد از مدیر عاملی پپسی به مدیر عاملی اپل رسیده بود. استیو جابز آزاد بود که کار خودش را بکند.

سنگینی موفقیت با سبکی تازه کار بودن جایگزین شد. با اطمینان کتر در مورد تمامی چیزها. این اتفاق من را وارد یکی از خلاقترین دوران زندگی ام کرد.

استیو جابز, 2005

استیو شرکت کامپیوتری NeXT را تاسیس کرد. کامپیوتر NeXT یکی از پیشرفته ترین و گرانترین کامپیوتر های رومیزی آن دوران بود. این کامپیوتر به دلیل قابلیت برنامه نویسی شی گرا محبوبیت خاصی بین برنامه سازها داشت ولی هیچ گاه موفقیتی در بازار و فروش بدست نیاورد. البته از جهاتی برای استیو دستاورد بزرگی بود.

نقاط ضعف شامل تمامی چیزها می شوند. عواقب غیرعمدی و فرض نشده برای همه چیز هست. فاسد کننده ترین قطعه ی تکنولوژی که تا به حال دیده ام تلویزیون نام دارد ولی باز هم تلویزیون در شرایط خوب فوق العاده است.

استیو جابز, 2003

در 1986 جابز شرکتی به نام Graphics Group را خرید. شرکتی کوچک که مسئولیت ساخت تصاویری مثل افکت پیدایش (Genesis) در فیلم Star Trek II را داشتند. جابز 5 میلیون دلار به آنها پیشنهاد داد. در سال 2006 بیست سال بعد از خرید شرکت توسط استیو جابز شرکت والت دیزنی آن را با 7.4 میلیارد دلار خرید. این شرکت همان Pixar برنده ی جوایز متعدد اسکار است.

بسیاری از اوقات مردم نمی دانند چه میخواهند تا زمانی که آن را نشانشان دهید.

استیو جابز, 1998

اپل در سال 1996 شرکت NeXT را از استیو خرید. استیو به جایگاهش بازگشت و به مدیر عاملی اپل منصوب شد. از این جا به بعد استیو قبل از انجام تغییراتی که اپل را به اپلی تبدیل می کند که امروز می شناسیم به سرعت شروع به کشتن پروژه های ناموفق (مثل نیوتن) کرد.

زمانی که شروع به حل یک مساله می کنید اولین راه حل هایی که می آیند بسیار پیچیده هستند اغلب افراد در این موقع جا می زنند. ولی اگر ادامه دهید و با مشکل زندکی کنید و لایه های بیشتری از پیاز را بردارید معمولا به راه حل های زیبا و ساده دست خواهید یافت.

استیو جابز, 2006

استیو با بسیاری از راه حل های خیلی خیلی زیبا برای مسائل آمد که اغلب مردم از وجودشان در 15 سال آینده مطلع نبودند. آیمک تحت نظر جابز در سال 1998 به بازار آمد. وسیله ای که به قول خودش هیجان انگیز بودن اینترنت را با سادگی مکینتاش پیوند می دهد. ولی در سال 2001 اپل تازه سرعتش را پیدا کرد.

خلاقیت فقط چیزها را به هم ارتباط می دهد. اگر از افراد خلاق بپرسید چگونه کاری را انجام میدهند احساس گناه خواهند کرد چون واقعا کاری انجام نداده اند فقط چیزی را دیده اند. بعد از مدتی برایشان روشن شده است.

استیو جابز

احتمالا سال 2001 موقعی است که اپل را به شرکتی که الان می شناسیم تبدیل کرد. در این سال سیستم عامل مک با OS X متحول شد. OS X بر اساس پایه های NeXT ساخته شده بود. فروشگاه های زنجیره ای اپل متولد شدند. آیپاد به همراه آیتیونز متولد شد. در ابتدا این ایده ها فقط کنجکاوی بودند ولی مبدل به غول های تکنولوژی شدند.

ما فقط علاقه مند به آنچه انجام می دهیم هستیم.
استیو جابز, 1985

از اینجا به بعد اپل آیفون را در سال 2007 . اپ استور را در سال 2008 و آیپد را در سال 2010 به بازار داد. هر سه ی اینها کنجکاوهایی بودند. هر سه ی اینها شک هایی را به دنبال داشتند و هر سه ی اینها موفقیت سری آیپاد را تا جایی ادامه دادند که کسی نمی توانست پیش بینی کند. مطمئنا استیو هم نمی توانست. شاید مردم با iPhone 4S کمی مایوس شده باشند ولی به این خاطر است که فقط اپل همه را در گذشته آن قدر تحت تاثیر قرار می داده.

متاسفم این حقیقت دارد. داشتن فرزند واقعا نگاه شما را به همه چیز عوض می کند. ما به دنیا آمدیم . مدت کوتاهی زندگی می کنیم و خواهیم مرد. این اتفاق مدت هاست که می افتد.

استیو جابز, 1993

استیو جابز تاثیر بسیار زیادی روی این صنعت داشته است. تاثیرش روی پیشرفت لوازم الکترونیکی شخصی غیر قابل چشم پوشی است. جدایی سریعش از این دنیا فضایی خالی را ایجاد کرده که هیچ گاه پر نمی شود. ولی میراثی بر جای گذاشته که شاید تعدادی بتوانند حتی به آن نزدیک شوند. شرکت اپل در حال حاضر با قدرت بسیار از راهبران صنعت لوازم دیجیتال است و برای بسیاری مثل خانه ای است که استیو ساخته.

EXbloglor.comEX<-m->http://samaneh-ghollasi.blogfa.com/post-25.aspx<-mm->استیو جابز از زبان خودش<-mmm->
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 1,286
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,404
  • بازدید ماه : 2,008
  • بازدید سال : 5,892
  • بازدید کلی : 106,106