loading...
divaneshgh
divaneshgh بازدید : 16 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)
معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

بطور خلاصه کامپیوتر دستگاهی است كه قدرت خارق العاده‌ای برای محاسبه دارد و می‌تواند بوسیله ابزارهای جانبی با محیط بیرون ارتباط برقرار كند. جایگاه كامپیوتر در دنیای امروز همین بس كه عصر حاضر عصر كامپیوتر است هدف این قسمت معرفی مهندسی كامپیوتر است و از سه بخش تشكیل شده است.

اول آنکه كه آشنایی با كامپیوتر است، قدری درباره دستگاه كامپیوتر، جایگاه آن در دنیای امروز و روحیات افرادی كه با آن كار می‌كنند صحبت خواهد شد. در بخش اول ما به سه سؤال جواب كوتاهی می‌دهیم اول اینكه كامپیوتر چیست؟ دوم اینكه جایگاه كامپیوتر در دنیای امروز كجاست؟ سوم اینكه چه كسانی با كامپیوتر كار می‌كنند؟

اینك به این سؤال پاسخ می‌دهیم كه چه كسانی با كامپیوتر كار می‌كنند؟ مسلما شما دانش‌آموزان، هر رشته‌ای را كه برای تحصیل انتخاب كنید با كامپیوتر به عنوان یك كاربرد سرو كار خواهید داشت ولی در این رشته علاوه بر كاربر بودن سازنده سیستم‌های كامپیوتری نیز خواهید بود.

اگر رشته مهندسی كامپیوتر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب می‌كنید باید انسان ماجراجویی باشید و با طبع همیشه در حال پیشرفت این رشته سازگار باشید.

مطلب مهم دیگر آنكه چون تقریبا تمام كتب و منابع موجود در این رشته به زبان انگلیسی است و این منابع و اطلاعات به سرعت در حال تغییر هستند و امكان سریع ترجمه آنها نیز به فارسی وجود ندارد از این رو تسلط كافی به زبان انگلیسی در این رشته بسیار مهم است. دروس ریاضی و فیزیک نیز همانند دیگر رشته‌های مهندسی در این رشته كاربرد وسیعی دارد.

مهندسی کامپوتر یکی از نیاز امروز بشر است . نیاز هر اجتماعی به مهندسان کامپیوتر کاملا محسوس است و مهندسی کامپیوتر از عوامل توسعه یک کشور است 

دروس مهندسی کامپیوتر

ردیفنام درسردیفنام درسردیفنام درسردیفنام درس
۱آزمایشگاه ابزار طراحی سخت‌افزار۲آزمایشگاه الکترونیک دیجیتال۳آزمایشگاه پایگاه داده ها۴آزمایشگاه سیستم‌عامل
۵آزمایشگاه سیستم‌عامل۶آزمایشگاه فیزیک ۱۷آزمایشگاه فیزیک ۲۸آزمایشگاه مدارهای الکترونیکی
۹آزمایشگاه مدارهای الکتریکی ۱۱۰آزمایشگاه مدارهای منطقی۱۱آزمایشگاه مدارهای واسط۱۲آزمایشگاه معماری سیستم‌های کامپیوتری
۱۳آزمایشگاه معماری کامپیوتر۱۴آزمایشگاه کامپیوتر۱۵آمار و احتمالات مهندسی۱۶اصول طراحی پایگاه داده‌ها
۱۷اصول طراحی واسط کاربر۱۸اصول طراحی کمپایلر۱۹الکترونیک دیجیتال۲۰انتقال داده‌ها
۲۱انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن۲۲برنامه نوویسی توصیفی۲۳برنامه نویسی همروند۲۴تاریخ اسلام
۲۵تربیت بدنی ۲۲۶ذخیره و بازیابی اطلاعات۲۷روشهای محاسبات عددی۲۸ریاضی ۱
۲۹ریاضی ۲۳۰ریاضی مهندسی۳۱ریزپردازنده ۱۳۲زبان تخصصی
۳۳زبان خارجی۳۴زبانهای ماشین و اسمبلی۳۵ساختمان داده‌ها۳۶ساختمان گسسته
۳۷سیستم های عامل۳۸سیستم‌های خبره۳۹سیستمهای کنترل خطی۴۰سیگنالها و سیستمها
۴۱شبیه‌سازی کامپیوتری۴۲شبکه‌های کامپیوتری۴۳شیوه ارائه مطالب علمی و فنی۴۴طراحی آلگوریتم ۱
۴۵طراحی خودکار مدارهای دیجیتال۴۶طراحی سیستمهای VLSI۴۷طراحی مدارهای واسط۴۸طراحی و پیاده سازی سیستم‌های بیدرنگ
۵۰فارسی۵۱فیزیک ۱۵۲فیزیک ۲۵۳گرافیک کامپیوتری ۱
۵۴گرافیک کامپیوتری ۲۵۵مبانی کامپیوتر و برنامه‌سازی۵۶متون اسلامی (آموزش زبان عربی)۵۷محیط‌های چند رسانه‌ای
۵۸مدارهای الکترونیکی۵۹مدارهای الکتریکی ۱۶۰مدارهای منطقی۶۱مدارهای منطقی پیشرفته
۶۲مدلسازی و ارزیابی سیستمهای کامپیوتری۶۳معادلات دیفرانسیل۶۴معارف اسلامی ۲۶۵معماری سیستم‌های کامپیوتری
۶۶معماری کامپیوتر۶۷مهندسی اینترنت۶۸مهندسی نرم‌افزار (۱)۶۹مهندسی نرم‌افزار (۲)
۷۰نظریه زبانها و ماشین‌ها۷۱نظریه محاسبات۷۲هوش مصنوعی۷۳یک درس از دروس تخصصی یا اختیاری گروه سخت‌افزار

ترفند های ویندوز(بخش اول)

اضافه کردن پس زمينه انيميشن در ويندوز XP

روي دسکتاپ کليک راست کرده و Properties را انتخاب نماييد.برگه Desktop را انتخاب و در اين قسمت customize desktop را انتخاب کنيد.در پنجره باز شده برگه Web را انتخاب کنيد.در قسمت web pages شما يک گزينه به نام My Current Home Page را مي بينيد اگر اين گزينه را تيک بزنيد و ok کنيد سفحه نخست مرورگر اينترنت شما بر روي صفحه دسکتاپتان قرار مي گيرد. ولي شما براي اضافه کردن انيميشن به دسکتاپ بايد بر روي گزينه new کليک کرده فايل انيميشن با پسوند gif را انتخاب کنيد و ok کنيد.اکنون اين عکس متحرک در روي دسکتاپ شما قرار دارد.شما مي توانيد اين عکس را بر روي دسکتاپتان حرکت دهيد و همچنين آن را تغيير اندازه دهيد.همچنين شما مي توانيد آن را قفل کنيد تا کسي آن را تغيير ندهد.براي اين کار بر روي دسکتاپ کليک راست کنيد و گزينه Arrange Icons By را انتخاب کنيد و از ميان اين گزينه ها lock web items on desktop را انتخاب کنيد.براي حذف انيميشن مراحل قبل را تکرار و تيک عکس را برداريد.هم چنين مي توانيد بر روي خود عکس کليک کنيد و close  را انتخاب کنيد.
البته به خاطر داشته باشيد که اين کار امکان دارد مقدار بسيار کمي بر روي سرعت بالا آمدن ويندوز تاثير منفي بگذارد.

غير فعال کردن گزارش خطاهاي ويندوز

اگر از باز شدن پنجره Send error reports to Microsoft خسته شده ايد و در حال کار با برنامه هاي مختلف مدام اين اخطار به شما داده مي شود تا گذارش خطاهاي برنامه ها و ويندوز را براي ماکروسافت بفرستد مي توانيد به روش زير آن ها را غير فعال کنيد.روي My computer کليک راست کنيد و properties  را انتخاب کنيد.در برگه Advanced کليک کرده و دکمه Error reporting را کليک کنيد.در پنجره باز شده مي توانيد گزارشات خطا را غير فعال کنيد و يا آنها را براي برنامه هاي خاصي فعال کنيد.


ويندوزتان را کي نصب کرده ايد؟

اگر مي خواهيد ببينيد که ويندوزتان کي نصب شده است و يا اگر بر روي کامپيوتر دوستانتان مي خواهيد اين کا ر را انجام دهيد.
روش اول:در Run تايپ کنيد CMD و اينتر را بزنيد.در مرحله بعد در داس بنويسيد Systeminfo و enter بزنيد.اطلاعاتي در مورد سيستم شما ظاهر مي شود،از جمله زمان دقيق نصب ويندوز و يا اينکه مثلا در آخرين باري که ويندوز بالا آمده چقدر روشن بوده است.
روش دوم:به درايوي که ويندوز بر روي آن نصب شده برويد  و  بر روي پوشه Windows کليک راست کرده و Properties را انتخاب کنيد .در بخش Created تاريخي نوشته شده است که زمان ايجاد آن را نشان مي دهد.


روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه

اگر مي خواهيد کامپيوترتان در زمان دلخواهتان روشن شود،مثلا در به دليل خاصي بايد سيستمتان هر روز ساعت 5 روشن شود و امکان دارد شما هم در جنين ساعتي جاي ديگري باشيد، بايد مراحل زير را انجام دهيد.اغلب مادربورد ها اين قابليت را دارند و فقط در تنظيمات setup آنها کمي تفاوت وجود دارد.
پس از روشن کردن کامپيوتر کامه delete  را پي در پي فشار دهيد تا وارد محيط setup شويد.سپس به دنبال گزينه power management در setup بگرديد.در محيط پنجره جديد گزينه هاي زيادي براي مديريت روشن شدن سيستم وجود دارد که هر کدام کار خاصي را مديريت مي کنند شما بايد به دنبال کزينه با نام power on by control يا چيزي شبيه اين بگرديد که در زير مجموعه خود گزينه هاي مانند disable و  everyday و  one time دارد.با انتخاب خود که آيا هر روز يا يک بار در ماه مي توانيد تاريخ و زمان روشن شدن سيستم را به آن بدهيد.در آخر کليد F10 را فشار دهيد و yes  را بزنيد تا اطلاعات ذخيره و خارج شويد.


قطع کردن صداي بلندگوي داخل کيس

در run تايپ کنيدregedit و به دنبال آدرس زير بگرديد:
HKEY_CURRENT_USER Control panel Sound حال در صورت عدم وجود عبارتBeep در پنجره سمت راست رجيستري کليک راست کنيد و گزينه new را برگزينيد و بعد string value را برگزينيد.سپس پوشه جديد را Beep بناميد(حرف B بزرگ تايپ شود)و با دبل کليک در قسمت Value data کلمه No را وارد کنيد.سپس سيستم را restart کنيد.

EXbloglor.comEX<-m->http://akbarijavar.blogfa.com/post-1.aspx<-mm->معرفی رشته مهندسی کامپیوتر<-mmm->
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 1,362
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,480
  • بازدید ماه : 2,084
  • بازدید سال : 5,968
  • بازدید کلی : 106,182