loading...
divaneshgh
divaneshgh بازدید : 46 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)

همیشه برام جای سوال داشت که چرا نمی تونم خوب کنکور بدم!!! دیروز داشتم به سوالات کنکور کارشناسی ارشد نگاه می کردم. سوالات رو که بررسی می کردم چیزی رو متوجه شدم. سوالات طوری طراحی شده بودند که اگر کسی مبحث رو درک می کرد نمی توانست اون رو حل کنه بلکه کسی می تونست به تست پاسخ صحیح بده که راه حل تستی اون رو بلد باشه. مثلا یکی از سوالات سیستم عامل که درباره زمان بندی بود. در صورت سوال آمده بود که به عنوان مثال اگر 4 فرآیند در زمان های 10و15و20و40 وارد سیستم بشوند و اگر الگوریتم زمان بندی RR با کوانتوم 10 میلی ثانیه باشد و فرآیندها با ترتیبی خاص (که در صورت سوال آمده بود) یک موتکس را قفل کنند آیا بن بستی وجود دارد یا خیر؟؟ من خودم به تازگی کتاب سیستم عامل سیلبرشاتز رو تمام کردم و پیش از اون هم کتاب آقای تن انبام و استالینگز رو هم تا حدودی مطالعه کرده بودم. تمامی قسمت های این سوال رو هم کاملا درک می کنم. اما حل این سوال با روشی عادی حداقل 5 تا 10 دقیقه زمان می خواهد. چیزی که برای من سواله اینه که چطور کسی می تونه همچین سوالی رو در 60 ثانیه حل کنه؟؟؟!!!

یک بار از یکی از دانشجویان دکترای کامپیوتر پرسیدم چطور قبول شدی؟ رو به من کرد و گفت تست خوندم!!!

در این چند سال خیلی نکات برام روشن شده. مثلا اینکه در ایران کسانی وارد دانشگاه می شن که خوب تست می زنن. البته قصد توهین به کسی رو ندارم چون من خودم هم دانشجو بودم اما واقعا نمی دونم چرا مسئولین فکری به حال این موضوع نمی کنن. متاسفانه بسیاری از افراد هم پس از ورود به دانشگاه با دیدن محیط علمی دلسرد شده و کلا همه چیز رو رها می کنن. که این هم واقعا جای تاسف داره.

امیدوارم روزی همه چیز درست بشه و دیگه با سرنوشت و آینده افراد بازی نشه و افراد نه به منظور کسب در آمد و امرار معاش بلکه به خاطر علاقه وارد دانشگاه بشن. امیدوارم در اون روز دیگر تست و کلاس کنکوری هم وجود نداشته باشه و انتخاب افراد بر اساس علاقه و استعدادشون انجام بشه نه بر اساس مجموعه ای از این تکنیک ها که در کلاس های به خصوص یا کتب خاصی تدریس می شه.


EXbloglor.comEX<-m->http://gstsoftware.blogfa.com/post-283.aspx<-mm->کنکور<-mmm->
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 363
  • بازدید ماه : 967
  • بازدید سال : 4,851
  • بازدید کلی : 105,065