loading...
divaneshgh
divaneshgh بازدید : 29 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)
سوال بسیار خوبی است! من هم هر وقت می خواهم یک زبان جدید یاد بگیرم همین سوال برایم پیش می آید! پاسخ این سوال ساده خیلی سخته... اول از همه باید تصمیم بگیرید که چه زبانی را می خواهید انتخاب کنید. زبانهای زیادی وجود دارد. درست مانند زبان انسانهای کشورهای مختلف (شاید هم بیشتر). هر چند برای نوشتن یک برنامه لازم است که حداقل یک زبان برنامه نویسی را بلد باشیم ولی این همه کار نیست! شما علاوه بر دانستن یک زبان باید در حل مسائل و طرح الگوریتم هم خلاقیت داشته باشید و این چیزی است که به یک برنامه نویس ارزش می دهد و او را حرفه ای می کند...

پس بیایید برای انتخاب زبان سخت گیری نکنیم! (مباحث مختلفی بین برنامه نویسان حرفه ای وجود دارد که قدرت فلان زبان از فلان زبان بیشتر و بهتر است. یا اینکه حتما باید از بیسیک شروع کرد...) من به تجربه دریافته ام که به هیچ چیز نباید تکیه کنی! در هنرستان به ما بیسیک می آموختند. بالطبع من هم برنامه نویسی را با بیسیک شروع کردم ولی به سرعت دریافتم که باید تمام آموخته هایم از بیسیک را کنار بگذارم چرا که درس بیسیک تمام شده بود و باید پاسکال یاد می گرفتیم و بعد از آن سی و غیره. پس تنها چیزی که از آموخته ها برایم باقی می ماند این بود که چطور می توانم یک مساله را با توجه به امکانات زبانی که می دانستم حل کنم. پس از سالها کار کردن با دلفی دوباره مجبور شدم زبان برنامه نویسی ام را عوض کنم! چرا که دلفی هم عمر خودش را به سرعت تمام کرد.

در حال حاضر به زبانهای ویژوال بیسیک دات نت و سی شارپ برنامه نویسی می کنم و هیچ بعید نیست که مجبور شوم آن ها را هم کنار بگذارم...

اگر بخواهیم کمی واقع بین باشیم٬ با توجه به وجود بیشترین دسترسی منابع (مستندات و مثالها)٬ بهتر است از زبان های مایکروسافتی (مثل همان ویژوال بیسیک دات نت و سی شارپ) استفاده کنیم.

و اگر بخواهی کمی دور اندیش باشیم٬ با توجه به هزینه های نرم افزارهای قانونی بهتر است به سراغ سیستم عامل لینوکس و زبانهایی مثل جاوا و پی اچ پی و امثالهم برویم.

ولی من فعلا واقع بین هستم تا دور اندیش! بنابراین از زبان سی شارپ استفاده می کنم.

برای شروع هم باید خیلی تلاش کنید. همانطور که یک موشک فضاپیما بیشترین تلاش و انرژی اش را در شروع پرتاب و کنده شدن از جاذبه زمین صرف می کند.

برای شروع آماده اید؟

EXbloglor.comEX<-m->http://programmingtips.blogfa.com/post-4.aspx<-mm->برای برنامه نویسی از کجا شروع کنیم؟<-mmm->
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 2,353
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,471
  • بازدید ماه : 3,075
  • بازدید سال : 6,959
  • بازدید کلی : 107,173