loading...
divaneshgh
divaneshgh بازدید : 35 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)
بازم سلام


مایکروسافت طبق تجربه خود، بازار‌های آینده را ترسیم ونیاز‌ها را برآورد کرده است و دو سال زودتر زنگ خطر را به گوش شنید و ایندلیل شروع به کار برای معرفی یک ویندوز جدید در آینده‌ای نه چندان دور است!
ویندوز8؛ از رویا تا واقعیت!

 مایکروسافت را می‌توان یکی از جادوگر‌های دنیایتکنولوژی نامید. شرکتی با نیرو و توان فکری عظیم که در حال تلاش برای جابجاکردن سوی پیشرفت دنیای تکنولوژی به جهت خود است.

اما در این جنگ،تنها نیست! شرکت‌های ریز و درشتی نیز در مقابل او ایستاده‌اند تا شادیموفقیت محصولاتش را از او بگیرند. اما بیش از یک سال است که همه منتظرهستند تا ببیند این جادوگر از کلاه خود چه شعبده‌ای را بیرون خواهد آورد!سیستم عامل جدید مایکروسافت پس از موفقیت ویندوز ۷، چه خواهد بود؟

آیا برای ارائه یک سیستم عامل جدید زمان مناسبی را انتخاب کرده است؟ این ویندوز جدید چه قابلیت‌های جدیدی را در چنته دارد؟

درحال حاضر نمی‌توان با اطمینان برای همه این سؤالات جواب مطمئن و درستییافت اما می‌توان فالگوش ایستاد و از خبر‌هایی که به بیرون نشت می‌کند،آینده این سیستم عامل جدید را تصور کرد! در این مقاله سعی می‌کنم یک تصویرتقریباً مطمئن از ویندوز آینده مایکروسافت را برای شما به نمایش درآورم!

چرا یک ویندوز جدید؟
مایکروسافتیک شرکت رو به پیشرفت است که به آینده و بازار‌های خود نگاه واقع‌بینانه وهمیشه دوراندیشانه‌ای دارد. ویندوز ۷ با فروش خیره‌کننده خود یک موفقیتبزرگ پس از شکست پروژه ویستا بود، اما مایکروسافت خود را تا دو سال آیندهبدون رقیب نمی‌بیند و برای نگاه داشتن بازار‌های آینده درچنگال خود، در حالکشیدن نقشه‌هایش برای ویندوز جدید است.

مایکروسافت طبق تجربه خود،بازار‌های آینده را ترسیم و نیاز‌ها را برآورد کرده است و دو سال زودتر زنگخطر را به گوش شنید و این دلیل شروع به کار برای معرفی یک ویندوز جدید درآینده‌ای نه چندان دور است!

نام ویندوز جدید و زمان ارائه
طبقروال تولید سیستم عامل‌های گذشته مایکروسافت، این شرکت برای تولید هرسیستم عامل سه مرحله زمانی (مایلستون) را از سر می‌گذراند که بابه‌روزرسانی و تکمیل ویندوز‌های قبلی (ویستا و ویندوز۷) این کار را به پیشمی‌برد.

خبر‌ها نشان دهنده آن است که مایکروسافت در ۲۸ فوریه ۲۰۱۱،نسخه سوم Milestone (مایلستون: نقطه زمانی با مدت زمان صفر در کنترل پروژه)پروژه ساخت ویندوز جدید خود را آماده کرده است که شماره برچسب ارائه شدهدر نسخه خصوصی این ویندوز جدید ۶. ۲. ۷۹۵۶. ۰. winmain_win۸m۳. ۱۱۰۲۲۸-۱۷۰۱است که win۸m۳ به معنای ویندوز ۸ با مایلستون ۳ و ۱۱۰۲۲۸ تاریخ ارائه آنمی‌باشد.

تا حدودی با بررسی روال ارائه این نمونه‌ها می‌توان تاریخ ارائه این نسخه از سیستم عامل را حدس زد:
درمورد ویندوز۷ مایلستون ۳ در سپتامبر ۲۰۰۸ ارائه و ۱۳ ماه بعد نیز نسخهاصلی سیستم عامل در اختیار عموم قرار گرفت و با کمی حساب و کتاب متوجهمی‌شویم که احتمالاً در اواخر نیمه اول سال ۲۰۱۲ ویندوز ۸ وارد بازار خواهدشد.

مدت زمان نصب
زماننصب ویندوز اولین برخورد یک کاربر با ویندوز جدید است که مایکروسافت نیزسعی کرده است که این زمان را تا حد ممکن کم کند تا اولین دید کاربران رامثبت کند. اما ادعا می‌شود زمان نصب به ۸ دقیقه رسیده و گفته شده این کاربا پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای توسط مهندسان مایکروسافت به انجام رسیده است. امااستفاده از عدد ۸ در همه تنظیمات و نتایج کمی عجیب است! که بر تبلیغاتیبودن این ادعا صحه می‌گذارد.

بوت شدن
زمانبوت شدن طولانی اولین عامل نارضایتی کاربران است که در ویندوز Vista اینزمان حدود ۴۰ ثانیه و در Windows s میزان به ۳۷ ثانیه رسید. اما ادعای بیانشده درباره ویندوز بعدی یعنی ویندوز ۸، کمی غیر معمول به نظر می‌رسد و آنرساندن زمان بوت به صفر است که بعید است.

دسکتاپ
در ویندوز ۸، اگر پردازنده کامپیوتر شما ۳۲ بیتی است از دسکتاپ معمولی استفاده کنید:
ودر صورتی که سخت‌افزاری تقریباً مناسبی دارید (حداقل کارت گرافیک ۲۵۶مگابایت و یک ویندوز ۶۴ بیتی) - البته تأکید شده است که نوت‌بوکی کهاستفاده می‌کنید باید قوی و کامپیوتر شخصی مورد استفاده، دارای کارت گرافیکجدا باشد – می‌توانید از دسکتاپ سه‌بعدی این ویندوز لذت ببرید که فعلاً بهاین محیط سه‌بعدی Wind گفته می‌شود. این دسکتاپ سه‌بعدی کاملاً داینامیکبوده و خود را با سلیقه کاربر منطبق می‌کند.

Task Bar
درنوار وظیفه همیشه می‌توان میزان پیشرفت نصب نرم‌افزار‌ها را مشاهده کرداما در ویندوز جدید قابلیت دنبال کردن میزان پیشرفت در نصب سخت‌افزار نیزگنجانده شده است که قابلیت چندان بااهمیتی نمی‌باشد.

System Restore
بازگرداندنویندوز به یک حالت مطمئن و سالم در مواقع حساس و خرابی، یک ویژگی مناسباست و مطمئناً هر کسی یک بار از این امکان استفاده کرده، اما مشکلات وایراداتی مانند بازگردانی ناقص و طولانی بودن مدت بازگردانی نیز وجود داشت،که گفته شده نام عملیات در ویندوز جدید از System Restore به FactoryRestore تغییر و عملکرد آن قوی‌تر است البته برای زمان طولانی اینبازگردانی فکری شده و به دو دقیقه کاهش یافته است، البته مشخص نیست با چهسخت‌افزاری به این نتیجه رسیده‌اند.

Hibernate
هایبرنیت(Hibernate) یا اصطلاحاً خواب زمستانی یک قابلیت مهم در ویندوز است که درحالی که برنامه‌ها و پنجره‌ها باز هستند مانند توقف زمان همه چیز را متوقفکرده و کامپیوتر را خاموش می‌کند و برای زمان بعد که سیستم را روشن می‌کنید(Resume) همه برنامه‌ها و پنجره‌ها از جایی که متوقف شده‌اند شروع به کارمی‌کنند. این قابلیت در ویندوز جدید با یک موتور جدید پرقدرت‌تر شده است وگفته می‌شود با این موتور قدرتمند زمان هایبرنیت از ۱ دقیقه در ویندوز‌هایقبلی به ۶ ثانیه در ویندوز ۸ خواهد رسید!

ارتباط با تلویزیون
ارتباط بی‌سیم مناسب‌تر و سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی از دیگر قابلیت‌های ویندوز ۸ است.

امنیت
گفتهمی‌شود برای ورود به محیط ویندوز ۸ قابلیت تشخیص چهره قرار داده شده استتا تنها فردی که به عنوان مجاز امکان دسترسی برای آن تعریف شده است بهدسکتاپ دسترسی پیدا کند، این امکان توسط وبکم یا یک دوربین دیجیتال مطمئنقابل دسترسی است اما این مشخصه مطمئناً یک امکان اضافه خواهد بود تا افرادیکه دارای سخت‌افزار مورد نظر هستند از آن استفاده کنند.

در ادامهشناسایی محل استقرار کاربر، تشخیص نور محیط نیز از برخی ایده‌های بیان شدهبرای تکمیل قابلیت‌های این سیستم عامل ذکر شده است و اگر دارای نام کاربریدر سایت live. com مایکروسافت هستید می‌توانید از این نام و پسورد برایوارد شدن و حتی تغییر تصویر آواتار به تصویر پروفایل استفاده کنید.

نکتهبا اهمیتی که درباره امنیت حفظ صحیح اطلاعات در این سیستم عامل گفته شدهاست، پاک کردن ویروس‌ها و تمام برنامه‌های مخرب به صورتی است که برایاطلاعات مفید و اصلی مشکلی پیش نیاید، باید صبر کرد و دید تا چه حد اینادعا درست می‌باشد.

سازگاری با سخت‌افزار
ازمعدود ادعای رسمی درباره ویندوز بعدی مایکروسافت در نمایشگاه CES ۲۰۱۱توسط نماینده شرکت بیان شد و آن سازگاری این ویندوز جدید با تراشه‌های ARM وپلتفرم‌های ۱۲۸ بیتی, AMD ,Intell HP, و IBM می‌باشد.

پشتیبانی ازتراشه‌های ARM جهت ورود قوی‌تر مایکروسافت به سیستم عامل‌های کامپیوتر‌هایلوحی پیش‌بینی شده است زیرا همان‌طور که می‌دانید ویندوز ۷ با این پردازندهسازگار نیست و همین موضوع علتی برای عقب ماندن مایکروسافت از اپل و گوگلشده است و گفته شده که سعی می‌شود در سیستم عامل جدید عملکرد بهتری درکامپیوتر‌های لمسی داشته باشد.

پشتیبانی ویندوز جدید مایکروسافت ازپردازشگر‌های ۱۲۸ بیتی دیگر پیش‌بینی برای حمایت بیشتر از سخت‌افزار‌هایجدید می‌باشد و این به معنای حمایت از پردازنده‌های پرقدرت‌تر و سریع‌تراست! پشتیبانی بهتر از حداقل سه نمایشگر (قابلیت چند نمایشگری) از دیگرمواردی است که برای این ویندوز پیش‌بینی شده است.

نرم‌افزار‌های جانبی
برایشناخت و استفاده از نرم‌افزار‌های جانبی ویندوز ۸، مایکروسافت قصد گسترشفروشگاه نرم‌افزاری خود یعنی Windows App Store را دارد.

صحت مطالب
تمامآنچه گفته شد عموماً از سوی مایکروسافت به صورت رسمی رد یا پذیرفته نشدهاست اما در این مقاله سعی کرده‌ام مطالبی را بیان کنم که با در نظر گرفتنمنطق و سیر پیشرفت تکنولوژی به نظر صحیح است.

EXbloglor.comEX<-m->http://engineer-software.blogfa.com/post-20.aspx<-mm->ویندوز8؛ از رویا تا واقعیت!<-mmm->
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 2,233
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,351
  • بازدید ماه : 2,955
  • بازدید سال : 6,839
  • بازدید کلی : 107,053